ggpoker 7XL

דויל פ' ברונסון – Doyle Brunson

דויל פ' ברונסון הוא שחקן פוקר אמריקאי, יש כאלו שהיו מכנים אותו גם "הסנדק של הפוקר". אין ספק שמדובר על אחד מבין השחקנים המוכשרים ביותר, והמוכרים ביותר בכל הזמנים. דויל פ' ברונסון נפטר בגיל 89 במאי 2023, והוא ידוע בעיקר בזכות הזכיה שלו באירוע המרכזי של אליפות העולם בפוקר (Wsop) בשנת 1976. הוא היה מבין ארבעת השחקנים היחידים שזכו באליפות יותר מפעם אחת. הוא זכה עשר פעמים בצמיד WSOP, ונמצא בהיכל התהילה של הפוקר בשנת 1988.

דויל פ' ברונסון – רקע

ברונסון נולד בלונגוורת, טקסס בשנת 1933. הוא היה ספורטאי מחונן, ויש אומרים שגם החמיץ קריית NBA עקב פציעה שסיימה את הקריירה שלו. לאחר שחווה את הפציעה, הוא התחיל לשחק פוקר ולבסוף עבד בתור איש מכירות. אפילו יש שמועה שאומרת שכבר ביומו הראשון כשחקן פוקר הרוויח סכום של משכורת שלמה. לא עבר הרבה זמן, ומאז החל ברונסון בקריירה בתור שחקן פוקר מקצועי.

לאחר שמאס ממשחקי פוקר בשכונות, הוא התחיל לפתח קריירה בתור מהמר כבישים – שדרוג משמעותי מבחינתו. המשחקים הורכבו כמעט תמיד מפושעים, פורעי חוק והוא היה נמצא במצבים מסוכנים, אבל הוא לא עשה את כל זה לבד. ברונסון היה חלק מקבוצה של טקסס רונדרס, היא כללה את בריאן רוברטס ותומס פרסטון, שהם גם היו שחקני פוקר מובילים. בזמנו, הם היו מובילים את משחקי הפוקר הלא חוקיים ברחבי טקסס, ולפעמים גם היו חולקים את הכסף אחד עם השני. מאוחר יותר, ברונסון עבר לגור בלאס וגאס יחד עם אשתו וארבעת ילדיו. הפוקר היה חוקי בווגאס וגם פחות מסוכן, מה שהקל עליו להתמקצע תוך כדי גידול משפחתו.

מה ההון של דויל ברונסון?

אי אפשר באמת להעריך שווי מדויק של שחקני פוקר, אבל ברונסון עומד על שווי של 75 מיליון דולר נקיים כאשר הלך לעולמו. הכסף אינו רק מפוקר, אלא גם מחסויות ומכירות ספרים. את כספו הוא הרוויח כבר במעגל ההימורים בתחילת דרכו בווגאס – כמה מיליונים. לאחר מכן, ברונסון כתב את Super/System, אחד מספרי הפוקר הנמכרים בכל הזמנים. ברונסון כתב מספר ספרים הכולים אסטרטגיות פוקר, בין היתר: Poker Wisdom of a Champion, Super System Deluxe ואחרים. כמו כן, ברונסון פתח חדרי פוקר מקוונים ומכר אותם בשנת 2011. לסיכום, כמעט מ-10 מיליון דולר הרוויח ברונסון רק מהימורים.

מהם הטיפים של דויל פ' ברונסון?

לפי המידע שברונסון העניק לנו באמצעות ספרים וציטוטים, ללא קשר לגרסת הפוקר בה אתם משחקים תמיד חשוב לזכור שבשביל להעלות את סך ההימור, כל מה שאתם צריכים הוא יד חזקה. אבל, כדי להעלות העלאה אתם צריכים את היד החזקה ביותר. מצד שני, הוא גם דיבר על "בלופים", שזה כישרון בפני עצמו. כל שחקן פוקר מקצועי צריך להחזיק בכישרון הזה בארנסל שלו. לפיו, עליך לבחור את השחקן הנכון כדי להשתמש בכישורי הבלוף – זאת אומרת שקיימים כאן שינויים ואתם צריכים ללמוד את הבן-אדם לפני שאתם מתחילים לבלף. לדוגמא, אם אתם משחקים משחק של טקסס הולדם עם הגבלה נמוכה, ואתם מוקפים באנשים מכל ארבעת הצדדים, לא משנה עד כמה אתם כישרוניים, אתם חייבים להיות זהירים. חשוב לדעת עד כמה השחקנים מולך "יש להם מה להפסיד". כי אם אין להם מה להפסיד, הבלוף לא יעזור לכם.

לברונסון היו גם לא מעט אמונות טפלות. לדוגמא, אסור לכם לקבל לעולם שטר של 50$ על שולחן פוקר (מעניין מה קורה כשמדובר על שקל). שקל של 50 יכול בקלות לטעות ב-5$. כמו כן, כאשר אתם מפסידים את הקופה, אתם צריכים לקום ולהסתובב סביב הכיסא – זה עשוי לשנות את המזל שלכם לפיו. אמנם יכול להיות שהאמונות האלו אינן הגיוניות לכם, אבל ברונסון האמין בהן וכאמור, הוא מחזיק בהון של 75 מיליון דולר.

טיפים של דויל פ' ברונסון

לא הרבה שחקנים מבינים את החשיבות שיש לאומץ, וקל מאוד לטעות בין אומץ ליהירות. כל שחקן פוקר חייב לפתח את התכונה הזאת, והיא אחד ממרכיבי הליבה של שחקן מקצועי. אחד הטיפים של ברונסון הוא, כאשר הכסף שלך נכנס לקופה, הוא כבר לא שלך ולא משנה מה גודל הקופה. אומץ אינו נוגע רק לכניסות, אלא גם ליציאות. לדוגמא, אם איבדת את היד החזקה שלך, אתה יכול להפסיד להמר, ולא משנה כמה כסף כבר התחייבת.

תכונה נוספת שברונסון ממליץ לכל שחקן פוקר לאמץ היא סבלנות. אם אתם מגיעים לשולחן פוקר ויש לכם זמן מוגבל, עדיף לכם לא להיכנס לשולחן כזה. דויל קורא במפורש לסבלנות באחד מספריו שהיא הניצחון בפוקר. אפשר לא להסכים איתו, אבל חשוב באמת ללמוד להיות סבלני, ולא משנה כמה ידיים "רעות" יש לכם. לטענתו, צריך גם לשמור על קור ראש יחסי. לסיכום, זהו דויל פ' ברונסון – אחד מבין שחקני הפוקר הטובים שהיו בעולם יהי זכרו ברוך.

דרגו אותנו

5 / 5. 111

מה אתה מחפש?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors