ggpoker 7XL

5 דרכים לקרוא את היריבים שלכם בפוקר

תוכן עניינים

ואם להיות יותר ספציפיים – פוקר הוא משחק של מידע חסר

שפת הגוף בפוקר זה נושא עמוק שמורכב מכמה שלבים, החל מחיפוש מידע אצל היריבים שלנו, שליפת מידע בעזרת שאלות חכמות ברגעים נכונים, שתילת מידע מוטעה במטרה לבלבל את היריב, ועד הסתרת מידע נגד שחקנים שיודעים לחפש אותו. שחקן שיודע להשתמש נכון בכל אחד מהשלבים האלה, מייצר לעצמו יתרון ענק על היריב, ומשיג הרבה יותר מידע שיעזור לו לקבל החלטות טובות יותר.

בכל סשן שאתה משחק, בין אם זה טורנירים או קאש, אונליין או לייב, אתה מקבל אינסוף החלטות שמשפיעות באופן ישיר על הרווחיות שלך, ובאופן עקיף גם כמה תהנה מהמשחק.

במדריך זה נתמקד בחלק הכי מעניין (וכניראה גם הכי חשוב) שנקרא חיפוש מידע.

אני אלמד אותך מה המיתוס הכי גדול שאנשים מספרים על שפת גוף בפוקר, ואראה לך 5 דרכים שבהן תוכל לקרוא כל יריב שתשחק נגדו.

דפוסים וחריגות

המיתוס הכי גדול שמספרים לנו על שפת גוף, זה שהדרך להשתמש בזה בשולחן היא לתפוס את היריב שלנו עושה איזו תנועה חשודה ולהבין ישר מה זה אומר.

האמת היא שזה רחוק מאוד מזה.

הדבר הכי חשוב בשפת גוף זה להבין שהתנועה החשודה הזאת שזיהינו יכולה להגיד דברים שונים לגמרי אצל כל שחקן, אבל שכל פעולה או כל תנועה שהיריב מבצע – יש סיבה מאחוריה.

אם היריב זרק את הצ'יפים בחוזקה לעבר הקופה אחרי שהגיע התלתן בריבר, זה לא בהכרח אומר שהוא חזק או חלש, אבל הוא תמיד מניח אותם בעדינות והפעם הוא בחר להמר בצורה כזאת (במודע או שלא) – זה בהכרח אומר משהו.

התפקיד שלנו בשולחן פוקר זה לגלות מה זה אומר.

ולכן הדבר הראשון שאנחנו מחפשים בשפת הגוף של היריב זה קודם כל דפוסים – פעולות שהיריב מבצע באופן אוטומטי, מבלי שהוא מקדיש לזה אפילו מחשבה.

ברגע שזיהית דפוס ומצאתה חריגה הדבר האחרון שנשאר לעשות זה לאמת את זה.

אם ראית שהיריב מהמר בצורה מסוימת עם ידיים חזקות, ובפעם היחידה שהוא הימר שונה זה היה בלוף – יש לך רמז מסגיר שיכול לשמש אותך לנצח.

אם ראית שהוא עושה את אותו הדבר בדיוק גם כשהוא חלש וגם כשהוא חזק – סימן שהרמז הזה לא באמת שימושי לך והגיע הזמן לחפש דפוס אחר.

5 דרכים שיעזרו לך למצוא דפוסים

תסתכל לו על הציפים

שחקן פוקר עם דפוס

אחד הסימנים הכי מובהקים בשפת גוף זה איך היריב מהמר עם הציפים שלו כשהוא מהמר לערך, לעומת איך הוא מהמר כשהוא מבלף.

באופן לא מודע יש לכל אחד מאיתנו דרך שבה הוא מהמר כשהוא רוצה תלשום,

ודרך שונה לגמרי כשהוא לא.

זה לא נראה אותו דבר אצל כל שחקן, אבל כמעט לכל שחקן יש שתי דרכים שונות שבהן הוא מהמר, ואם תצליח לזהות את זה – יהיה לו מאוד קשה לשחק נגדך.

טיפ נוסף שתוכל להשתמש בו כבר בסשן פוקר הקרוב, זה לשים לב ליריבים שמוסיפים כמה ציפים קטנים רגע לפני שבאים להמר.

הפחד שאולי תשלם להם גורם להם להגדיל טיפה את ההימור, וכמעט תמיד זה אומר שהם מנסים לבלף.

אותו דבר הפוך אפשר לומר גם על אלה שמורידים קצת ציפים רגע לפני שמהמרים.

הפחד מזה שתקפל גורם להם להקטין קצת את גודל ההימור, דבר שאמור להדליק לך נורת אזהרה רצינית לזה שיש להם את זה הפעם.

תקשיב מתי הוא מדבר

מי מאיתנו לא מכיר את השחקן זה שאף פעם לא סותם את הפה כשהוא בשולחן?

הוא מדבר תוך כדי שהוא מהמר, הוא מדבר כשהיריב שלו חושב, והוא מדבר כשהוא בכלל לא ביד סתם בשביל לייצר עניין.

גם כאן, כשהיריב כל הזמן מדבר או כל הזמן שותק -אין הרבה מה לעשות עם זה.

אבל כשמישהו שקט פתאום פותח את הפה – זה לא קורה סתם, והמסקנה הראשונה שאפשר להבין מזה היא שהוא "מקוטב" – או שהוא סוף סוף פגע ביד מפלצתית, או שהוא בבלוף גמור ומפחד שתשלם לו.

שים לב לזה. תשאל את עצמך מה גרם לשחק המופנם שלא שמעת כל הערב להתחיל לקשקש אחרי שהוא הימר ומה גרם לו שכל הערב אכל לך את הראש להסתכל על הלוח כמו דג מת ולא להוציא מילה מהפה.

בפוקר מודדים דופק

נכון. אף אחד מאיתנו לא יושב בשולחן עם סטטוסקופ, ואין לנו באמת אפשרות לדעת מה הדופק של כל שחקן. אבל אם תיהיה מספיק קשוב אתה תגלה שרוב השחקנים משחררים המון מידע בדרך הכבה שבה הם מתנשמים, ולא הייתה רוצה לפספס את זה רק כי זה נשמע לך מיותר, נכון?

דופק גבוהה מעיד על רמות גבוהות של סטרס, דבר שיכול לקרות גם אם יש לנו יד מפלצתית, וגם אם אנחנו בבלוף מוחלט. ולכן החלק החשוב באמת זה לשים לב לטיימינג שבו הנשימות הכבדות התחילו.

אם הפלופ נפתח והיריב שלך מתנשם בכבדות – סיכוי גבוהה שהוא פגע בלוח.

אבל בזמן שהפלופ נפתח הוא היה רגוע, ורק אחרי שהוא הימר הנשימות הכבדות החלו – זה הזמן לשלם כל הדרך עם זוג שני ולהיות הגיבור של השולחן.

תפתח לו שעון

אם היריב שלך משחק לאט או תמיד משחק מהר – זה לא ממש עוזר לך.

אבל אם מידי פעם הוא משחק מהר, ובשאר המקרים לוקח את הזמן – כדאי מאוד שתבין מה זה אומר.

באופן כללי ההימורים מהירים בריבר מעידים לרוב על יד חלשה שמנסה להפחיד אותנו, אבל המקום שבו הטיימינג עוזר יותר מהכל זה לאו דווקא בזמן שלוקח לו להמר, אלא הרבה יותר בזמן שלוקח לו לשלם.

אם הימרת בפלופ והיריב שילם לך מהר מבלי לחשוב, אתה יכול להיות די בטוח שאין לו יד מפלצתית, אחרת היה לוקח לו כמה שניות לחשוב אם כדאי לו לבצע העלאה, או לפחות מחכה כמה רגעים כדי לעשות לך הצגה קטנה.

התשלום המהיר לא בהכרח אומר שיש לו אוויר מוחלט, האמת היא שברוב המקרים יהיה לו זוג בינוני או משיכה, אבל נדירים המקרים שהוא יופיע שם עם יד חזקה באמת, וזה מידע חשוב שיכול לעזור לך מאוד בהמשך היד.

תסתכל לו בעיניים

הרבה אנשים חושבים שאם מישהו מבלף אותם הוא לא יעז להסתכל להם בעיניים, אבל האמת שהיא שזה רחוק מאוד מהאמת ולפעמים אפילו בדיוק ההפך.

לכל שחקן יש מנגנון אחר שמניע אותו, אבל מה שמשותף לכולנו זה שיש לנו עיניים שעוזרות לנו להשיג מידע חשוב (גם בשולחן וגם בחיים), ואם תבין איזה מידע היריב שלך מחפש בכל רגע נתון תוכל להשתמש בזה לטובתך.

אם עשית רייז לפני הפלופ, והיריב מסתכל על הקופה ומתחיל לחשב כמה יש בפנים לפני שהוא משלם לך – סיכוי טוב שיש לו זוג קטן שרוצה לפגוע בסט, או יד כמו 8+7 מאותה צורה שרוצה לוודא שיש לו מספיק כסף מאחורה בשביל שישתלם לו בכלל לרוץ איתך.

על אותו רעיון, אם הימרת בפלופ והיריב מסתכל על הקופה ומתחיל לחשוב כמה יש בפנים לפני שהוא משלם לך – סיכוי טוב שהוא עם יד מושכת שרוצה לדעת אם הוא מקבל את היחס המתאים.

הרגע הכי משמעותי במהלך יד פוקר (מבחינת שפת גוף לפחות) זה לא הריבר – אלא דווקא הפלופ.

הרגע הזה שבו שלושה קלפים נפתחים זה בדיוק השלב שבו היד שלנו מתחילה לקבל צורה או מתפספת לגמרי, ורוב השחקנים משחררים המון מידע בשלב הזה מתוך הנחה שאף אחד לא באמת מסתכל.

אל תיהיה השחקן הזה!

ברגע שהפלופ נפתח – שים עין על היריב שלך.

אם הדבר הראשון שהוא עושה ברגע שנפתח הפלופ זה להסתכל על הערימה שלו – סיכוי טוב שהוא םגע במשהו, והוא מתחיל לחשוב איך הציפים הולכים להכנס.

זה לא בהכרח אומר שהוא מפלצת אבל אם פספסת לגמרי את הלוח, והיריב שלך מראה סימנים שהוא בעניין – זה בדיוק הזמן לוותר על ההימור האוטומטי, ולמזער הפסדים בידיים שרוב השחקנים היו מאבדים ציפים רק כי התעצלנו להסתכל.

רגע לפני שמסיימים, עשר סימנים מסגירים בפוקר:

אל תנסה לקרוא את כולם ביחד – קריאת שפת גוף זה שריר. ואם תשמש בו יותר מידי לפני שאתה רגיל לזה – סיכוי ממש טוב שהוא ייקרע.

וגם אם לא באמת יקרע, כנראה שאחרי 20 דקות של מאמץ מרוכז זה פשוט יעייף אותך. תתחיל בשחקן אחד, עדיף בשחקן הכי אגרסיבי בשולחן כדי שלא יהיה לך משעמם, וברגע שתתחיל לאסוף רמזים עליו ותראה שזה עובד – תרחיב את זה לשני שחקנים בסשן, עד שיום יבוא ותתחיל לזהות רמזים על כל השולחן מבלי שתשים לב שזה קורה.

זכור שקריאת שחקנים זה הרבה יותר משפת גוף.

הדרך לקרוא את המשחק של היריב קשורה הרה יותר לפעולות שהוא בוחר לעשות, ולגדלי ההימורים שהוא בוחר לבצע. שפת הגוף זה רק הדובבן שבקצפת על העוגה הכל כך טעימה הזאת שנקראת קריאת שחקנים, והכח האמיתי של הדובדבן הזה הוא בעיקר בשולחנות ביתיים עם יריבים קבועים שתשחק נגדם כשכל רמז שתמצא ותאמת יהיה שווה לך ארגזים של ציפים בטווח הארוך.

אל תאמין לשום דבר שכתוב כאן

ולא בגלל שזה לא נכון, פשוט כי כל שחקן הוא שונה, והתפקיד שלי הוא לא לגלות לך בדרך קסם איך כל בן אדם הוא חושב. למעשה זה בדיוק ההפך. התפקיד שלי הוא להזכיר לך שכל בן אדם חושב בצורה שונה, אבל שיש סיבה לכל פעולה שהוא מבצע. תאמן את עצמך להתבונן באנשים אחרים וללמוד את הדרך בה הם חושבים. זה יעזור לך המון במשחק עצמו, אבל בכנות זה יעזור לך הרבה יותר בחיים האמיתיים.

דרגו אותנו

5 / 5. 39813

תנאים והגבלות

-שחקן פעיל חייב להיות בן 18 ומעלה כדי להשתתף בסדרה זו.
-אם שחקן נחשד לפעילות הונאה, ל 7XL יש את הזכות לחקור, לעקל ולסגור חשבון שחקן.
-לרשת GGpoker יש את הזכות לשנות ולהשעות מבצעים בכל עת ללא התראה מראש.
-תנאי המבצעים כפופים לאתר 7XL .
-חוקי וכללי האתר כפופים לרשת GGpoker העולמית.
-שחקו באחריות

מה אתה מחפש?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors